otrdiena, 2017. gada 3. janvāris

Diversifikācija

Diversifikācija ir dažādu uzņēmuma nozaru vai virzienu apvienošana zem viena korporatīva SIA. Kāpēc netaisīt trīs atsevišķus SIA? Kāpēc tas ir izdevīgi? Kad tu nebūsi zaudētājs izmantojot diversifikācijas biznesa stratēģiju?

Par diversifikāciju arī var saukt tāda veida stratēģiju, kas sevī ietver lielu riska faktoru un piedāvā jaunus produktus dažādu preču tirgos un sniedz izsmeļošas zināšanas par abiem sektoriem. Piemēram, ja tu esi ieinteresēts tirgoties ar dārgmetāliem, tad prātīgi būtu investēt ne tikai zeltā vai sudrabā, bet arī citās sfērās, jo gadījumā ja notiek liela cenu svārstība vienā sektorā, tad pavisam citā varbūt tā nemainīsies vai iespējams mainīsies uz otru pusi, kā rezultātā tev būs lielāka iespēja gūt peļņu un kopējais riska faktors tiks samazināts.

Izdevīgi ir izpētīt tirgu dažādās sfērās un nepieciešamības gadījumā pielāgoties, tāpēc ieteicams ir izvēlēties starp akcijām un obligācijām sev tīkamo u rūpīgi veikt tirgus analīzi. Kad tas ir darīts, lai diversifikācija notiktu veiksmīgi, izvelies kādu no valūtas kursiem un tikai tad dārgmetālu veidu. Šādu stratēģiju pielietojot, tu būtiski samazināsi risku. Kā piemēram ja tu investē tūkstoš eiro kādas firmas vērtspapīros, tad tu riskē ar šo naudas summu, gadījumā ja notiek tev nelabvēlīgas tirgus svārstības. Taču, ja tu investē 250 eiro četrās dažādās sfērās, pastāv liela iespēja, ka izmantojot diversifikācijas stratēģiju, tu gūsi mazākus zaudējumus, gadījumā ja tirgus svārstīsies uz tev nelabvēlīgo pusi kādā no tavām atvērtajām investīcijas pozīcijām, tad pastāv liela iespēja, ka citas pozīcijas savukārt tev gūs peļņu.